Skip to main content

A Securitas három piros pontja május 11-én 50 éves

A Securitas biztonsági megoldásokat nyújtó cég logóját alkotó ikonikus három piros pont 50 éves évfordulóját ünnepeljük az első bejegyzés óta.

Közzétett
11 május 2023 08:12

A Securitas ikonikus logóját - a három piros ponttal és az alatta lévő "Securitas" névvel - 1973. május 11-én jegyezték be a Svéd Szabadalmi és Regisztrációs Hivatalnál. A bejegyzés időpontjában a logó már 1971 óta használatban volt, de ez megerősítette a Securitas tulajdonjogát a logóra.

Karl Erik Ekeroth, az ikon mögött álló művész

A logót Karl Erik Ekeroth (1931-2019) svéd művész tervezte. Ekeroth művészettörténetet, betűvetést és festészetet tanult a Konstfackon, Svédország legnagyobb művészetre, kézművességre és formatervezésre szakosodott egyetemén. A három pont használatának ötlete a morzejelek "S" betűjéből származik, amely az SOS nemzetközi vészjelzésből ismert.

A kisbetűk használata a logotípusokban a ‘70-es években volt divatos, ezért Ekeroth eredeti vázlataiban csak kisbetűket használt a cégnévhez. A Securitas akkori vezérigazgatója, Erik Philip-Sörensen azonban a nagybetűket részesítette előnyben, így Ekeroth vonakodva beleegyezett. Csendes, művészi tiltakozásként azonban sikerült belepréselnie egy kisbetűs "u"-t. A 2021-es márkafrissítés után csak az "S" maradt nagybetűs, a további betűk pedig kisbetűsek - bizonyos értelemben megőrizve Ekeroth művészi kifejezésmódját.

Változatlan a bejegyzés óta

"A Securitas vizuális arculata két jelentős átalakításon ment keresztül" - mondja Mauro Silva, brand és stratégiai marketing alelnök. "A három piros pont azonban a bejegyzés óta szinte érintetlen maradt. Ezek képviselik értékeinket (becsület, éberség és segítőkészség), a legerősebb márkaértékünk, valamint összetéveszthetetlen azonosítónk. Februárban a Securitas-t a világ 8. legértékesebb svéd márkájának választották, ami jól mutatja, hogy milyen erőt képvisel, ha hűek maradunk az örökségünkhöz, bármi is történjen."

A világ 45 piacán több mint 350 000 alkalmazott és több millió ember találkozik nap mint nap a három piros ponttal. Nemcsak a Securitas irodái előtt találhatók, hanem a Megbízók telephelyein, valamint az autókon és egyenruhákon is láthatóak, büszkeséget ébresztve ezzel a munkavállalóinkban és ügyfeleinkben világszerte. A világ 50 év alatt rengeteget változott, de eltökéltségünk változatlan, hogy segítsünk biztonságosabbá tenni a világot.

“A három pont állandó emlékeztető értékeinkre" - mondja Helena Andreas, a csoport kommunikációért és emberekért felelős vezető alelnök. "Minden nap segítenek formálni üzletünk kultúráját, ami segít nekünk abban, hogy hosszú távú sikereket érjünk el azáltal, hogy értéket nyújtunk Megbízóinknak, kollégáinknak és közösségeinknek. Évtizedről évtizedre ez az elkötelezettség tette a Securitast azzá a világ vezető biztonsági megoldásokat kínáló partnerrévé, akik ma vagyunk".

A SECURITAS-RÓL

A Securitas a világ egyik vezető biztonsági és védelmi megoldásokat kínáló partnere, amely segít biztonságosabbá tenni a világot. A közel kilenc évtizedes mélyreható tapasztalat azt jelenti, hogy látjuk azt, amit mások nem látnak. Azáltal, hogy a technológiát ügyfeleinkkel együttműködve, innovatív, holisztikus megközelítéssel kombinálva használjuk ki, átalakítjuk a biztonsági iparágat. A 45 piacon 350 000 munkatársunkkal más világot látunk, és fenntartható értéket teremtünk ügyfeleink számára azáltal, hogy megvédjük azt, ami a legfontosabb - az embereket és a vagyontárgyakat.

- A Securitas-t 1934-ben alapították Helsingborgban, Svédországban.

- 358.000 munkavállaló.

- A világ 45 országában van jelen.

- Vezérigazgatója és elnöke, Magnus Ahlqvist.

  • A Securitas logójának első használata 1971. október 27-én történt.
  • A logót Karl Erik Ekeroth (1931-2019) tervezte.
  • A bejegyzés időpontja 1973. május 11.
  • A három piros pont használatának ötlete a morzejelek "S" betűjéből származik, amely az SOS nemzetközi vészjelzésből ismert
  • A piros szín a Pantone 1787C + 1788U, (C 000, M 092, Y 076, K 000).
  • A Securitas a Brand Finance 2023-as éves jelentésében a legértékesebb és legerősebb svéd márkákról szóló top 10-es rangsorába került.
  • A három piros pont a Securitas Technology és a Securitas Healthcare logójának is része.

KÉPEK (lásd alább)

  1. Karl Erik Ekeroth, a Securitas logója mögött álló művész munka közben az íróasztalánál (fotó: privát).
  2. Karl Erik Ekeroth portréja (fotó: privát).

Sajnáljuk, de ezt a böngésző típust honlapunk nem támogatja. A megfelelő felhasználói élmény érdekében kérjük, hogy a következő böngészők valamelyikét használja honlapunk megtekintéséhez: Chrome, Safari, Firefox vagy Edge.